Personlighetstest - MBTI

Förra vecka gjorde jag ett persolighetstest som heter Myers-Briggs Type Indicator, som bygger på den schweiziske psykiatern C G Jungs teori om psykologiska typer, är ett av världens mest använda personlighetsinventorium med över 60 års forskning i grunden. MBTI är i första hand ett instrument för självkännedom och personlig utveckling. Det visar hur skillnader mellan människor kan tas tillvara och användas på ett konstruktivt sätt. Kunskap om egna och andras preferenser leder till ökad förståelse både för sig själv och andra.

Min profil blev ISTJ

Den plikttrogne (ISTJ)

Den plikttrogne är systematisk, noggrann och ovanligt ansvarstagande. Utåt sett har de bägge fötterna stadigt på jorden och arbetar mycket hårt. Tålmodigt ser de till att detaljerna blir rätt. Detta är den av alla personlighetstyper som inte har något emot rutinarbete och kan till och med njuta av sin ovanliga förmåga att absorbera och hantera stora mängder fakta!

Sällan får omständigheterna Den plikttrogne ur balans - de är oerhört stabila som personer. De kan i de allra flesta fall lita på sin erfarenhet som de byggt upp genom livet. Om de arbetar som chefer har de en förmåga att hantera förändring lugnt och metodiskt. De trivs bäst med när saker uttrycks tydligt och enkelt och har svårt att ta personer som har ett mer intuitivt och drömmande förhållningssätt till tillvaron riktigt på allvar. Deras djupa förmåga att ta in sinnesintryck kan ibland ta sig uttryck (ofta till omgivningens förvåning) i väldigt okonventionella och träffsäkra iakttagelser om situationer. Den plikttrogne tenderar att konsekvent underskatta sig själv och riskerar att bli utnyttjad utan en uppskattning motsvarande prestationen.



Detta är bara en liten del av det man kunde utläsa av testet...så nu vet ni vad jag är för person:)

Här kan du själv få veta vilken typ av person du är genom att analysera en text som du skrivit...vet ej om det fungerar...alla texter som jag fick blev vårdande...kankse blir det så på alla...vad vet jag..kan ju vara kul att testa i alla fall..tala gära om vad ni fick när ni testade..:)

Testa att analysera en blogg här! 

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Ordförande tyckte jag lät lite väl...men hjälpa till är så klart att jag kan!!
Får prova göra testet sen!!

2008-06-02 @ 18:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0