Glöggpraliner

Vilken utmaning! Inget lätt ord och jag har inget som jag direkt assosierar till de ordet men delar man på det, glögg och praliner så kommer en hel del assosiationer upp.

Så jag börjar med glögg.
Det ordet förnimmar både känslor och minnet.
Känslan av jul, samhörighet med familj och släktingar. Det första är jularna
som vi firat hos svärmor Birgitta i hennes lägenhet på Ålidhem i Umeå. Det var nog bland dom första jularna för Moa så hon kunde nog inte varit mer än 1-2 år, Alla var bjudna det vill säga vi, mina föräldrar och Kristers alla syskon med familj, tror nog inte att så många varit samlade på ett och samma ställe sen dess. Men det första man möttes av när man kom in genom dörren var en kopp med glögg och till hörande tillbehör. Valet fanns mellan starkvinsglögg och vanlig glögg och valet för mig är självklart..givetvis vanlig glögg. Blir lite sugen faktiskt i skrivande stund, vet att jag har en flaska kvar sen jul, kanske skulle dricka lite i kväll:)

image20

Praliner då?
Det är inte alls svårt för det är ett självklart val i min godispåse varje gång. Eftersom jag är en riktig godisoman så blir det en hel del praliner..törs inte tänka på hur mycket det kan vara på ett år. En hel del i alla fall..

image21


Kommentarer
Postat av: tutttjejluktardiesel

Din är också godkänd tänkte att det blir nog lite svårt att skriva om

2008-04-30 @ 14:10:21
URL: http://tutttjejluktardiesel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0