2008...året som gått...

Året började med att vi hade besök av E-son från Göteborg. Himla trevlig, jag tror att det var under de dagarna som jag skrattade som mest under året 2008.

I Januari fyllde Melvin 6år och Pontus 15år.


I slutet av april åkte jag Krister Moa och Melvin till Göteborg och hälsade på släkten på Donsö och Eson i Göteborg. Vi fick en härlig försmak av sommaren, när vi åkte hade vi en halvmeter snö på gräsmattan i Göteborg gick vi kring i sommarkläder och plockade sommarblommor...det var en härlig kontrast.


Sommaren tillbringade vi i stugan i Storsandsjön. Vi hade väll tänkt oss iväg med husvagnen men eftersom jag inte var riktig pigg så blev det inte av..Men det blev i alla fall en härlig sommar på sitt vis..även om jag ibland tänker på att det var den värsta sommaren jag upplevt på länge efter som jag inte kände mig frisk.


Jag längtade som vanligt hela sommaren till höstens svampplockning och det blev lite i alla fall, inte som jag tänkt mig men jag tar igen det nästa höst. Hösten brukar ju vara för mig en häktisk period av svampplockning och bärplockning men det blev inte så mycket av det i år..men det tar jag igen nästa höst :) Hoppas då bara att mamma håller sig på benen och inte stukar foten lagom till svampsäsongen för då blir det nog att fara upp till fjälls en sväng och leta kantareller hoppas jag.



Under hösten fick jag äntligen bukt på mitt mående och jag kunde äntligen börja jobba och känna mig som en människa igen. Det var som att vakna upp efter har gått om kring i ett töcken i ett års tid. Så härligt men synd att det skulle ta sån tid innan läkarna kom på felet.


Moa fyllde i oktober 10år och hade enligt mig det roligaste kalaset under hennes livstid. Allt var så roligt och alla var så glada och positiva.


I september förlovade Patrik och Erika sig. Dom är så söta ihop. I November fyllde Patrik 20år..tänk vad åren går..tyckte han var 8 nyss :)


Under hösten fick vi även veta att en ny lite skott kommer att födas under början av 2009. Det är Linda som har en liten Skott i magen. Å jag ska bli plast mormor...så roligt.

Jag längtar!


Jag avslutar året med den goda nyheten ..för resten har jag ju nyligen skrivit om här på bloggen. En god fortsättning på det nya året önskar jag er alla!



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja du har haft ett hektiskt år. Men det bästa utöver allt annat är ju att du får vara frisk.



Ha det gott Hälsa alla.

Gunilla

2009-01-07 @ 16:16:20
URL: http://norrskenetstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0